Best Paper

The following paper was awarded best paper of session:

  • T. Gräupl, M. Ehammer, and C.-H. Rokitansky, “Link-Layer Quality of Service in the L-Band Digital Communication System B-AMC,” in Proc. 27th DASC, 2008.

27th Digital Avionics Systems Conference (DASC)

Integrated Modular Avionics
Is the Modern Approach 

Participation at the 27th Digital Avionics Systems Conference (DASC) from October, 26th to 30th 2008 in St. Paul, Minnesota, USA.

The following papers have been presented at the conference:

  • M. Ehammer, T. Gräupl, and C.-H. Rokitansky, “Security Considerations for IP based Aeronautical Networks”, in Proc. 27th DASC, 2008.
  • T. Gräupl, M. Ehammer, and C.-H. Rokitansky, “Link-Layer Quality of Service in the L-Band Digital Communication System B-AMC”, in Proc. 27th DASC, 2008.
  • C.-H. Rokitansky, M. Ehammer, and T. Gräupl, “Communication Capacity Assessment for the Iris Satellite System”, in Proc. 27th DASC, 2008.

CoLB Project started

COLB

Researchers of the University of Salzburg started their work on the Consolidated L-DACS1 based on B-AMC (Austrian research promotion agency, TAKEOFF programme) project.

English: The B-AMC technology is established in the SESAR context as the candidate broadband multi-carrier technology (L-DACS1) to cover future ATM communications needs. This research proposal aims to identify and develop properties that further increase B-AMC’s system performance and quality by investigating possible synergies with the radio standards P34 and WiMax and implementing capabilities enabling navigation and surveillance applications. This will contribute to EUROCONTROL/FAA’s decision in favour of B-AMC and thus would preserve the leading position of the Austrian industry in future commercialising of the B-AMC technology.

Learn more at http://verkehrstechnologien.at/colb/_/prog12/subprog38/project709

Deutsch: Single European Sky ATM Research (SESAR) hat das “Broadband – Multi-Carrier Communications” (B AMC) System als eine der beiden möglichen Breitband Technologien für den zukünftigen Datenlink (L-DACS) identifiziert. In diesem Projekt sollen wesentliche für die Qualität und Leistung maßgebende Teilbereiche des B-AMC Systems untersucht und weiterentwickelt werden. Außerdem soll die Anwendbarkeit der B-AMC Technologie für Navigation und Luftraumüberwachung verifiziert und eine weitgehende Harmonisierung der aeronautischen Breitbandlösungen (B-AMC, WiMax, P34) erzielt werden. Diese ergänzenden Eigenschaften erhöhen die Chance, dass EUROCONTROL und FAA das auf B-AMC-basierende L-DACS1 System als zukünftige weltweite aeronautische Kommunikationstechnologie auswählen.